اعتیاد الکترونیکی مخرب‌ترین و جدید‌ترین نوع اعتیاد است

تبلیغات

اعتیاد

وبلاگ-کد لوگو و بنر

اعتیاد الکترونیکی مخرب‌ترین و جدید‌ترین نوع اعتیاد است

 

 اعتیاد الکترونیکی مخرب‌ترین و جدید‌ترین نوع اعتیاد است
 

جانشین فرمانده سپاه پاسداران اعتیاد الکترونیک را مخرب‌ترین و جدیدترین نوع اعتیاد عنوان کرد و گفت: این امر موجب می‌شود تا نقش والدین در ترسیم ذهنیت و نقاشی احساس و عاطفه فرزندان تحت تأثیر این پدیده کم رنگ شود.

 

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از کرمان، سردار سلامی ظهر امروز در نخستین همایش «سبک زندگی در تمدن سازی نوین اسلامی» در دانشگاه شهید باهنر کرمان بیان داشت: مسیر تحقق یک تمدن بزرگ بویژه در جهان امروز مسیری طولانی، سخت و دشوار است.

 

وی با بیان اینکه پیمودن هر مسیر طولانی بدون برداشتن اولین گام ممکن نیست، افزود: اما وقتی پایه های اولیه یک بنای عظیم با استحکام و استقامت و قوام قابل قبولی پی ‌ریزی می شود، اجرای طبقات عظیم آن بنای عظیم آسان تر می شود.
 
انقلاب اسلامی، نخستین گام عملی و نظامی برای شکل دهی تفکر جامعه است
 
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران یک تحول ژئوپلیتیک در عرصه توازن قدرت جهانی و یا یک تحول سیاسی صرف در نظام دو قطبی آن روز نبود، گفت: بلکه منظومه ای جامع از تحولات چند وجهی در محیط بین المللی و بویژه جهان اسلام بود که نه تنها جنبه‌های سیاسی و اجتماعی بشر را بلکه منظومه ای از حقایق نهفته در درون آیات روحبخش الهی را از میان صفحات کتب آسمانی ما برای یک جغرافیای اعتقادی وسیع از عالم به واقعیت جامعه منتقل کرد.

 

سردار سلامی انقلاب اسلامی ایران را نخستین گام عملی و نظام یافته برای شکل‌دهی تفکر جامعه پیرامون یک مفهوم عظیم و غنی و موسع دانست و خاطرنشان کرد: این انقلاب دربرگیرنده همه ارزش‌ها و فضائل انسانی برای تحقق یک تمدن نوین در جهان است.


وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب محصور در مرزهای جغرافیایی بسته در یک کشور نبود.
 
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: انقلاب ایران تحولی در جهان بینی، ارزش‌ها و اعتقادات انسانی بخش عظیمی از سیاره زمین به وجود آورد.
 
 انقلاب اسلامی ایران نقطه آغاز یک تحول در نظام ارزشی حاکم بر جهان اسلام است

 

سردار سلامی با بیان اینکه به تبع انقلاب ما سازه‌های یک قدرت بر اساس ارزش‌های اعتقادی جامعه کثیری از جهان به ‌وقوع پیوست، تصریح کرد: باید انقلاب اسلامی ایران را نقطه آغاز یک تحول در نظام ارزشی حاکم بر جهان اسلام بدانیم.


وی با بیان اینکه در شرایطی که این هویت در درون فضای تمدنی غرب و مظاهر ظاهری آن تمدن در حال ابهام بود، گفت: ندایی آسمانی و پیامی نبوی، شعله‌های آگاهی و ایمان را از درون مسلمانان علیه تسلط تدریجی نظام غرب مشتعل ساخت.

 

جانشین فرمانده سپاه پاسداران در ادامه افزود: آمریکا و غرب در این شرایط احساس کرد اگر این نظام فکری و ارزشی جدیدی که با خاستگاه فکری قسمت اعظمی از جهان در ارتباط است را نتواند با واکنش های فوری و سنگین مهار کند، تمام سرزمین های سیاسی و اجتماعی و امنیتی مورد نظر دشمنان به تدریج توسط این انقلاب فتح می شود.
 
 سردار سلامی ادامه داد: آنچه از آن روز زیبا و ماندگار (22بهمن 57) تا به امروز سیمای اصلی تحولات موازنه قدرت در جهان را شکل داده،  نبرد راهبردی و تقابل عمیق میان نظام استکباری و سلطه غرب با نظام اسلامی بوده است.
 

وی با بیان اینکه در جهانی‌سازی اطلاعات، حوادث بسیار دور، نزدیک تر از حوادث نزدیک حس می شود، گفت: در فضای اینچنینی باید سازه‌های اعتقادی و ارزشی و فکری یک تمدن عظیم را بسازیم و این نامرئی ترین شکل نبرد ما با نظام سلطه است.

 

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: دشمن تلاش می‌کند تا آنچه در ذهن ما به عنوان ارزش تلقی می شود، به ضد ارزش تبدیل کند.
 

سردار سلامی با اشاره به اینکه توصیف غرب از آزادی، حفظ حریم، حاکمیت اخلاق در مناسبات اجتماعی و غرب با تمام قوا به میدان آمده تا این باور را در ما تغییر دهد و بگوید که آزادی حد و مرز ندارد، تصریح کرد: غربی‌ها برای سبک زندگی از مفاهیم شیک، پوست های عامه پسند و جلوه های زیبای مفاهیم برای محتوایی مهلک و ویرانگر استفاده می کنند.
 
اعتیاد الکترونیک مخرب‌ترین و جدیدترین نوع اعتیاد است

 

وی اعتیاد الکترونیک که در آن میان جسم و ذهن فرد فاصله ایجاد می شود را مخرب ترین و جدیدترین نوع اعتیاد عنوان کرد و گفت: این امر موجب می شود تا نقش والدین در ترسیم ذهنیت و نقاشی احساس و عاطفه فرزندان تحت تاثیر این پدیده کم رنگ شود وما نیازمند یک جهاد جدی برای بازیابی هویت اسلامی در سبک زندگی هستیم و بدون آن در سایر جنبه های جهاد موفق نمی شویم.
 
خانواده مستحکم ترین عنصر جامعه اسلامی است

 

جانشین فرمانده سپاه خانواده را مستحکم ترین عنصر جامعه اسلامی و مهم‌ترین کانون زندگی در معرض یک تهاجم سنگین قرار گرفته عنوان کرد و گفت: قرآن زیباترین سبک زندگی را در همه مناسبات حتی در مورد دشمن بیان می کند که در هیچ نظام ارزشی با این معانی روبرو نمی شویم.

 

سردار سلامی تصریح کرد: اسلام میان هدف و وسیله ارتباط قوی و نزدیک می داند و ما باید در هنر، ورزش، مکاسب و تجارت و همه جنبه‌های زندگی انسانی ارزش های غنی و زیبا را عملیاتی کنیم.





مطالب مرتبط
.